Ajanvaraus / Getting Started

Ajanvarausjärjestelmä tilojen varauksiin

Slotti on käytössä useiden erilaisten tilojen, kuten kokoushuoneiden, saunojen, juhlatilojen, urheilukenttien ja koirametsien ajanvarauksessa. Tästä ohjeesta löydät vinkkejä, jotka on hyvä huomioida tilavarauksissa.

Luo tili

  1. Siirry luomaan yrityksellesi tili kotissivuiltamme täältä.
  2. Täytä pyydettävät tiedot ja klikkaa Ota käyttöön.
  3. Sinut ohjataan automaattisesti sisään Slotti-tilillesi.

Tilin käyttöönotto

  1. Lisää jokaiselle varattavalle tilalle oma käyttäjä Asetukset → Käyttäjät kautta.
  2. Määritä varattavuusajat Työajat -välilehdeltä. Lue lisää täältä.
  3. Lisää eri pituisille varausajoille omat palvelut Asetukset → Palvelut kautta. Esimerkiksi varaus 1h, 2h jne. riippuen, minkä pituisia varauksia tilaan voi tehdä.
  4. Tee testivaraus varaussivulta, jotta näet miltä varaussivu näyttää. Löydät varaussivun osoitteen Asetukset → Varaussivu → Osoite kautta.

Vinkit asiakkaiden varaussivulle

  • Tilan tarkemman kuvauksen, esimerkiksi koosta tai lisävarusteista voi kirjoittaa käyttäjän kuvaukseen Asetukset → Käyttäjät kautta.
  • Varausehdot voi lisätä varaussivulle Asetukset → Varaussivu → Varausehdot kautta. Asiakas ei voi tehdä varausta ilman varausehtojen hyväksymistä.
  • Verkkomaksujen avulla asiakas voi maksaa varauksen heti. Verkkomaksaminen voi olla pakollinen tai vapaaehtoinen. Lue lisää täältä.
  • Varaussivulla voi ottaa käyttöön lisätietosivun Asetukset → Varaussivu → Lisätietosivu kautta, jolla asiakas voi syöttää varaukseen lisätietoja.
  • Voit tarjota varattavaan palveluun liittyviä lisäpalveluita, esimerkiksi tarjoiluita, pyyhkeitä tai muita oheistuotteita. Lue lisää täältä.

Vinkit omaan varauskalenteriin

  • Varauksia voi korostaa kalenterista tagien avulla, esimerkiksi lisätietoja ja toimenpiteitä odottavat tai valmiit varaukset. Lue lisää täältä.
  • Asiakkaalle voi lähettää tekstiviestin suoraan varausikkunasta, jonka avulla esimerkiksi ovikoodin ilmoittaminen onnistuu näppärästi. Lue lisää täältä.
  • Jos varattavissa on erilaisia tiloja, voi niitä koskevat saapumis- tai käyttöohjeet määrittää käyttäjäkohtaiseen varausvahvistuksen lisätietoon Asetukset → Käyttäjät → Lisäasetukset kautta.

Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, olethan yhteydessä tukeen osoitteessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.