Ajanvaraus / Getting Started

Ajanvarausjärjestelmä huoltokäyttöön

Slotti toimii mainiosti pyörä- ja autohuollon, autopesun, renkaiden vaihdon sekä katsastuksen ajanvarausjärjestelmänä. Tämän ohjeen avulla pääset helposti vauhtiin.

Luo tili

  1. Siirry luomaan yrityksellesi tili kotissivuiltamme täältä.
  2. Täytä pyydettävät tiedot ja klikkaa Ota käyttöön.
  3. Sinut ohjataan automaattisesti sisään Slotti-tilillesi.

Tilin käyttöönotto

  1. Lisää jokaiselle varattavalle resurssille (huolto- tai pesupiste, korjaaja, automekaanikko tms.) oma käyttäjä Asetukset → Käyttäjät kautta.
  2. Määritä varattavuusajat Työajat -välilehdeltä. Lue lisää täältä.
  3. Lisää tarjonnassa olevat palvelut Asetukset → Palvelut kautta.
  4. Tee testivaraus varaussivulta, jotta näet miltä varaussivu näyttää. Löydät varaussivun osoitten Asetukset → Varaussivu → Osoite kautta.

Vinkit asiakkaiden varaussivulle

  • Jos asiakkaan ei ole tarpeellista valita työn suorittajaa, voit piilottaa työntekijävalinnan varaussivulta Asetukset → Varaussivu → Palvelu ja tekijä sivulta. Tällöin asiakas valitsee haluamansa palvelun ja siirtyy suoraan ajankohdan valintaan.
  • Jos työt suoritetaan esim. päivän mittaan ilman tarkkaa valmistumiskellonaikaa voit piilottaa kellonajan valinnan varaussivulta Asetukset → Varaussivu → Varattavat ajat kautta. Tällöin asiakas valitsee vain haluamansa päivän ja huoltotyöt lisätään kalenteriisi työjonoksi.
  • Varaussivulle voidaan lisätä extrakenttiä esimerkiksi rekisterinumerolle, mikä asiakkaan pitää ilmoittaa varauksen yhteydessä. Extrakenttien lisäyksestä voi laittaa meille pyynnön sähköpostilla info@slotti.fi.
  • Voit tarjota asiakkaille varattavaan palveluun liittyviä lisäpalveluita, jolloin asiakas voi varata myös toisen palvelun työn yhteyteen. Lue lisää täältä.

Vinkit omaan varauskalenteriin

  • Kalenterinäkymän voi vaihtaa viikosta päivään Varaukset -välilehdeltä oikean yläkulman päivyri-ikonista.
  • Varauksia voi korostaa kalenterista tagien avulla, esimerkiksi valmiit, laskutetut tai varaosia odottavat huollot. Lue lisää täältä.
  • Asiakkaalle voi lähettää tekstiviestin suoraan varausikkunasta. Lue lisää täältä.
  • Yhden päivän tai viikon varausten työlistan voi ladata Raportit → Varaukset → Ladattavat raportit kautta Varaukset aikaväliltä -raportilla.

Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, olethan yhteydessä tukeen osoittessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.