Ajanvarausjärjestelmä tilojen varauksiin
Slotti on käytössä useiden erilaisten tilojen, kuten kokoushuoneiden, saunojen, juhlatilojen, urheilukenttien ja koirametsien ajanvarauksessa. Tästä ohjeesta löydät vinkkejä, jotka on hyvä huomioida tilavarauksissa.
Luo tili
- Siirry luomaan yrityksellesi tili kotissivuiltamme täältä.
- Täytä pyydettävät tiedot ja klikkaa Ota käyttöön.
- Sinut ohjataan automaattisesti sisään Slotti-tilillesi.
Tilin käyttöönotto
- Lisää jokaiselle varattavalle tilalle oma käyttäjä Asetukset → Käyttäjät kautta.
- Määritä varattavuusajat Työajat -välilehdeltä. Lue lisää täältä.
- Lisää eri pituisille varausajoille omat palvelut Asetukset → Palvelut kautta. Esimerkiksi varaus 1h, 2h jne. riippuen, minkä pituisia varauksia tilaan voi tehdä.
- Tee testivaraus varaussivulta, jotta näet miltä varaussivu näyttää. Löydät varaussivun osoitteen Asetukset → Varaussivu → Osoite kautta.
Vinkit asiakkaiden varaussivulle
- Tilan tarkemman kuvauksen, esimerkiksi koosta tai lisävarusteista voi kirjoittaa käyttäjän kuvaukseen Asetukset → Käyttäjät kautta.
- Varausehdot voi lisätä varaussivulle Asetukset → Varaussivu → Varausehdot kautta. Asiakas ei voi tehdä varausta ilman varausehtojen hyväksymistä.
- Verkkomaksujen avulla asiakas voi maksaa varauksen heti. Verkkomaksaminen voi olla pakollinen tai vapaaehtoinen. Lue lisää täältä.
- Varaussivulla voi ottaa käyttöön lisätietosivun Asetukset → Varaussivu → Lisätietosivu kautta, jolla asiakas voi syöttää varaukseen lisätietoja.
- Voit tarjota varattavaan palveluun liittyviä lisäpalveluita, esimerkiksi tarjoiluita, pyyhkeitä tai muita oheistuotteita. Lue lisää täältä.
Vinkit omaan varauskalenteriin
- Varauksia voi korostaa kalenterista tagien avulla, esimerkiksi lisätietoja ja toimenpiteitä odottavat tai valmiit varaukset. Lue lisää täältä.
- Asiakkaalle voi lähettää tekstiviestin suoraan varausikkunasta, jonka avulla esimerkiksi ovikoodin ilmoittaminen onnistuu näppärästi. Lue lisää täältä.
- Jos varattavissa on erilaisia tiloja, voi niitä koskevat saapumis- tai käyttöohjeet määrittää käyttäjäkohtaiseen varausvahvistuksen lisätietoon Asetukset → Käyttäjät → Lisäasetukset kautta.
Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, olethan yhteydessä tukeen osoitteessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.