Skapande av stamkundskonto Om kunden ännu inte har ett stamkundskonto, kan ett sådant skapas i kundkortet via Kunder -fliken.
Stamkunder I Slotti Kassas Standard-paket finns nu tre olika stamkundsprogram tillgängliga och med dessa kan du erbjuda förmåner åt stamkunder som har samlat poäng.
Returnering av produkter Slottis kassa stöder även returnering av produkter, ifall kunden kommer tillbaka med produkten och frågar om att få pengarna tillbaka.
Rabatter och ändring av priser I Slottis kassa finns möjligheten att ge rabatter för specifika fakturarader eller för hela fakturor.
Korrigering av felförsäljning Vid behov kan en transaktion korrigeras i kassan antingen för hela kvittot eller för en enskild kvittorad.
Egna betalningsmetoder till kassan Med hjälp av egna betalningsmetoder -tillägget kan du lägga till egna betalningsmetoder till Slottis kassa. I så fall kan du ta emot betalningar med t.ex. Tyky-sedlar eller med egna stamkundssedlar och då syns summorna normalt i rapporten.
Radering av produkter ur inventariet Om du märker att inventariesaldot för någon produkt är för stort, kan detta enkelt korrigeras med hjälp av dessa instruktioner.
Tillägg av produkter Om ditt företag vid sidan av tjänster även säljer produkter, kan dessa enkelt läggas till i Slotti kassan med hjälp av dessa instruktioner.
Kombinering av kundkort Genom att kombinera kundkort kombineras samma kunds befintliga kundkort till ett och samma kort.
Slotti tidsbokning till Wordpress sidor - användning av plugin En tidsbokningsknapp eller inbäddad bokningssida läggs enklast till på Wordpress-baserade webbsidor genom att använda en Wordpress-plugin.
Bokningsknapp eller inbäddad bokningssida på den egna hemsidan Kunderna kan styras till bokningssidan genom att på den egna hemsidan lägga till en bokningsknapp eller inbäddad bokningssida.
Timbokningar -köande Om du tillåter köande till timmar, kan kunderna boka platser i kön ifall timmen vid bokningstillfället är fullbokad.
Ombokningar och avbokningar online I normala fall kan kunden endast boka nya tider online, men vid behov kan man även tillåta ombokningar och avbokningar via bokningssidan.
Kopiering av bokningar Du kan kopiera befintliga bokningar för flera veckor framåt med hjälp av kopieringsverktyget.
Erbjud tjänster på olika språk Betjäningsspråken är finska, svenska och engelska. Tjänsternas namn och uppgifter kan bestämmas för (av dessa) valfria språk.
Genväg till hemskärmen En Slotti-genvägsikon kan läggas till på den egna enhetens hemskärm, vilket underlättar förflyttning till kontot.
Bokningssidans tjänst och anställd - inställningar Med tjänst och anställd -inställningarna kan du t.ex. bestämma om priser, observeringstexter och val av anställda ska synas på bokningssidan.
Bokningssidan - tidsslotter för bokningsbara tider Tidsslotter innebär hur bokningsbara tider erbjuds åt kunden på bokningssidan.
Nätbetalningar och bokningskorgen Utan nätbetalningar kan kunder boka tider via bokningssidan, men med nätbetalningar kan kunder även betala för tjänster då bokningar görs.
Begränsning av bokningsbara tjänster I normala fall är alla tjänster bokningsbara under de bestämda arbetstiderna, men vid behov kan arbetstider begränsas för specifika tjänster.
Tjänsternas förberednings- och städningstid Du kan i en tjänst lägga till förberednings- och städningstider och då bokas din kalender automatiskt även för tiden runt tjänsten.
Tillstånd i Slotti Med tillstånd kan man bland annat begränsa åtkomst till andra användares kalenderuppgifter eller ge rättigheter till rapporter.
Tjänsternas behövliga utrymmen Utrymmen som behövs för specifika tjänster bokas automatiskt och Slotti ser till att det inte sker dubbelbokningar.
Feedback Feedback-funktionen begär efter bokningar feedback från kunder per e-post. Det är dessutom möjligt att begära utvärdering på sociala medier.
Taggar I Slotti är det möjligt att lägga till taggar till tjänster, bokningar, kunder och verksamhetsställen, vilket underlättar strukturering av kalendern.