Stamkunder

Stamkunder

I Slotti Kassas Standard-paket finns nu tre olika stamkundsprogram tillgängliga och med dessa kan du erbjuda förmåner åt stamkunder som har samlat poäng. Du kan ta i bruk det program som bäst passar dig och välja hurudana förmåner du vill ge åt stamkunder. Mera information om typerna av program hittas här.

Stamkundskonto

Stamkundens förmåner och poäng syns i kundkortet som hittas via Kunder -fliken. Om du ännu inte har skapat ett stamkundskonto åt kunden, hittas mera information här.

Förmåner

Genom att klicka på Förmån -funktionen ser du de förmåner som stamkunden har tillgängliga baserat på mängden poäng. Dessa förmåner kan användas då en ny försäljning görs åt kunden i kassan.

n-yt--edut-5

Då du i en försäljning lägger till en stamkund, meddelar kassan dig gällande kundens tillgängliga förmåner. Du kan själv välja om förmånerna ska användas eller inte. De förmåner som inte används kan användas i samband med nästa försäljning.

kanttis-kassassa-6
Poäng

Stamkundens samlade poäng syns under Samlade poäng -rubriken. Poängmängden växer enligt de krav du väljer och minskar då poäng används eller föråldras. I kundkortet syns även hur många poäng som behövs för att nå nästa förmånsnivå.  

Med hjälp av Lägg till poäng -funktionen kan du manuellt lägga till poäng. I uppgifterna ska mängden poäng och en beskrivning fyllas i.

lis---pisteit--3

I poänghistoriken kan du granska när poäng har samlats ihop och när de har använts. Ihopsamlade poäng samt manuellt tillagda poäng är märkta med grönt. Med rött har använda poäng märkts ut.

pistehistoria2

Kundkort som hör till samma stamkundsmedlemskap är listade under samlade poängen. Alla poäng som dessa kundkort tillsammans har samlade, läggs till i poängsaldot för ett stamkundsmedlemskap. Detta format är vanligt t.ex. om ett barn samlar ihop poäng som läggs till i förälderns stamkundskonto.

Om du vill, kan en unik identifierare bifogas till en stamkund och därefter också användas som sökord. Vid behov kan stamkundsmedlemskap även avslutas och då nollas alla förmåner och poäng automatiskt.

Förhoppningsvis var dessa instruktioner hjälpsamma! Om du behöver tilläggsinformation, kontakta oss via info@slotti.fi, vi hjälper gärna till.