Bokningssida / Tidsbokning / Betalning

Skapa och lösa in rabattkoder på bokningssidan

Med hjälp av rabattkoder kan kunden i samband med betalningen av en tjänst mata in en kod på bokningssidan, vilken ger rabatt till en tjänst. Rabattkoderna skapas först via Slotti-kontot varefter de kan användas på bokningssidan enligt deras giltighetstider.

Lägg till rabattkod

Rabattkoder läggs till via Inställningar → Rabattkoder -sidan. Du observerar väl att bokningskorgen samt nätbetalningar måste ha tagits i bruk för att rabattkoder ska vara tillgängliga.

Namn och beskrivning

Med hjälp av namn och beskrivningar kan du individualisera rabattkoderna. Dessa uppgifter syns inte för kunderna på bokningssidan.

Rabattkod

I fältet skrivs rabattkoden in, med vilken kunden kan lösa in rabatten då bokningen görs. Rabattkoden bör skrivas in i fullständig form, inklusive mellanslag.

Rabattmängd

Den procentmängd som kunden får rabatterat från tjänstens pris. Rabatten räknas utgående från tjänstens pris, inte från bokningskorgens totala pris.

Giltighet

Giltighetstiden begränsar inom vilket tidsintervall tjänsten ska ha bokats för att rabatten ska gälla.

Inriktning

I normala fall ges rabatt för alla tjänster och tilläggstjänster om någon inriktning inte skilt har lagts till. Rabatten kan vid behov riktas in för specifika tjänster eller tjänstekategorier. Rabatten kan även begränsas så att den inte berör tilläggstjänster.

Lösa in rabattkod på bokningssidan

Kunden aktiverar rabattkoden före betalning av bokningskorgen. Du observerar väl att bokningskorgen samt nätbetalningar måste ha tagits i bruk för att rabattkoder ska vara tillgängliga.

Rabattkodsfältet syns i bokningskorgen endast då rabatten är inriktad till någon tjänst i bokningskorgen och då rabattkoden är i bruk.

Förhoppningsvis var dessa instruktioner hjälpsamma! Om du behöver tilläggsinformation, kontakta oss via info@slotti.fi, vi hjälper gärna till.