Ajanvaraus / viestintä

Palautteet

Palaute-toiminto lähettää varauksen päätyttyä asiakkaalle sähköpostin, jossa asiakasta pyydetään antamaan palautetta. Saatu palaute on tarkasteltavissa Slotin työntekijäpuolella. Lisäksi on mahdollista pyytää asiakasta antamaan myös arviointi sosiaalisessa mediasssa normaalin palautteen antamisen jälkeen.

Saadut palautteet

Voit valita näytettävien palautteiden aikavälin sivun yläreunasta. Klikkaamalla Päivitä-painiketta Slotti hakee näkyviin palautteet valitulta aikaväliltä. Näet keskellä saatujen palautteiden keskiarvon ja jakauman sekä oikeassa reunassa avoimet palautteet.

Avoimien palautteiden lataus Excel-muotoon onnistuu sivun oikean yläkulman Lataa-painikkeesta. Palautteet ladataan valitsemaltasi aikaväliltä.

Asiakastyytyväisyysindikaattori

Asiakastyytyväisyysindikaattori kertoo saadun palautteen keskiarvon. Indikaattori laskee erinomaisten palautteiden osuuden vähennettynä ei-tyytyväisten palautteiden osuudella.

Voit ladata kuvan yksittäisestä avoimesta palautteesta omalle laitteellesi tai jakaa sen eteenpäin klikkaamalla palautteen perässä olevaa jako-ikonia. Toimintoa voi käyttää apuna esimerkiksi palautteiden jakamisessa sosiaalisessa mediassa tai palautteiden kuvakollaasien tekemisessä.

Ilmoitus uudesta lukemattomasta palautteesta näkyy päävalikossa sinisenä pallona. Pallon sisällä oleva luku kertoo lukematta olevien palautteiden määrän.

Asetukset

Yleiset asetukset

Palautekyselyiden aktivointi onnistuu Slotista Palaute → Asetukset kautta klikkaamalla käyttöön kohdan Palautekyselyt on käytössä. Lisäksi voit valita, voiko asiakas antaa palautteen anonyymisti eli tallennetaanko palautteen antaman asiakkaan tiedot. Näiden jälkeen voit määrittää arvioinnin pyyntötekstin ja vapaan palautteen tekstin.

Kun palautekyselyt on otettu käyttöön, noin tunti varauksen päättymisen jälkeen asiakkaalle lähetetään sähköposti, jossa on linkki palautteen antamiseen. Linkkiä klikkaamalla asiakas siirtyy näkymään, jossa hän voi valita kokemusta vastaavan hymiön ja halutessaan antaa myös vapaata palautetta.

SOME-arvioinnin pyytäminen

Normaalin palautteen antamisen jälkeen voit ohjata asiakkaasi arviointiin valitsemassasi sosiaalisessa mediassa. Lisätietoja ja ohjeita löytyy täältä.

Muut asetukset

Asetukset → Viestintä → Palautepyyntö kautta voit muokata palautepyynnön sähköpostipohjaa. Palautteen antaminen ei ole pakollista. Asiakas voi myös valita saamastaan sähköpostista, ettei halua enää vastaanottaa palautekyselyjä.

Oletuksena palautepyyntö lähetetään kaikille asiakkaille, mutta voit myös itse Asiakkaat -välilehdeltä asiakaskohtaisesti valita, kenelle pyyntöä ei lähetetä. Jos jätät valitsematta kohdan Palautekyselyt sallittu, asiakkaalle ei lähetetä automaattisesti palautepyyntöä.

Käyttöoikeudet

Käyttäjäkohtaiset palautteiden käyttöoikeudet voit määrittää Asetukset → Käyttöoikeudet kautta. Oikeuksia on mahdollista määrittää saatujen palautteiden käsittelyoikeuden ja palauteasetuksien muokkauksen osalta.

Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, olethan yhteydessä tukeen osoitteessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.