Ajanvaraus / tuntivaraukset

Tuntivaraukset - jonotus

Kun sallit jonotuksen tunnille, asiakkaat voivat varata paikan jonosta, jos tunti on varaushetkellä täynnä. Jonossa oleva asiakas nousee osallistujalistalle, jos joku osallistujista peruu varauksensa.

Lisätietoja tuntivarauksien käyttöönotosta voit käydä lukemassa täältä.

Käyttöönotto

Toiminto ei ole palvelulle oletuksena päällä, vaan voit sallia jonotuksen Asetukset -> Palvelut kautta.

k-yt--tuntivarauksia-ja-jonotusta2

Tämän jälkeen voit siirtyä kalenteriin tuntivarauksen Asiakkaat-välilehdelle hallinnoimaan osallistujia ja jonossa olevia. Klikkaamalla kansio-ikonia saat avattua asiakkaan tiedot, josta voit siirtää osallistujan jonoon tai nostaa jonosta osallistujaksi.

tunti-osallistuja-ja-jonossa4

Jos joku asiakkaista peruu osallistumisen, voit poistaa hänet klikkaamalla roskakori-ikonia ja valita haluamasi peruutustoiminnot.

osallistumisen-peruutus2

Jonopaikan varaaminen

Kun tunti on täynnä, varaussivu näyttää, kuinka monta asiakasta sillä hetkellä on jonossa. Asiakas voi varata jonopaikan tunnille klikkaamalla tuntia ja valitsemalla Jonota tunnille.

varaussivu-t-ynn--ja-jonossa2

varaussivu-jonota-tunnille2

Yhteystietojen täyttämisen jälkeen, jonotuspaikka vahvistetaan varaussivulla ja asiakkaalle lähetetään sähköpostivahvistus. Asiakkaalle lähetettävää jonotusvahvistuksen sähköpostipohjaa voit muokata Asetukset -> Viestintä -> Jonotusvahvistukset kautta.

kiitos-varauksestasi-olet-jonossa2

Jos joku osallistujista peruu varauksen ja asiakas nousee jonosta osallistujaksi, asiakkaalle lähetetään varausvahvistus vapautuneesta paikasta.

kiitos-varauksestasi-jonotus-vapautui2

Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, niin olethan yhteydessä tukeen osoittessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.