Tuntivaraukset - jonotus
Kun sallit jonotuksen tunnille, asiakkaat voivat varata paikan jonosta, jos tunti on varaushetkellä täynnä. Jonossa oleva asiakas nousee osallistujalistalle, jos joku osallistujista peruu varauksensa.
Lisätietoja tuntivarauksien käyttöönotosta voit käydä lukemassa täältä.
Käyttöönotto
Toiminto ei ole palvelulle oletuksena päällä, vaan voit sallia jonotuksen Asetukset → Palvelut kautta.
Jonotuksen hallinta työntekijäpuolelta
Varauskalenterin tuntivarauksen Asiakkaat-välilehdeltä voit hallinnoida osallistujia ja jonossa olevia. Klikkaamalla kansio-ikonia saat avattua asiakkaan tiedot, josta voit siirtää osallistujan jonoon tai nostaa jonosta osallistujaksi.
Jos joku asiakkaista peruu osallistumisen, voit poistaa hänet klikkaamalla roskakori-ikonia ja valita haluamasi peruutustoiminnot.
Jonopaikan varaaminen varaussivulta
Kun tunti on täynnä, varaussivu näyttää, kuinka monta asiakasta sillä hetkellä on jonossa. Asiakas voi varata jonopaikan tunnille klikkaamalla tuntia ja valitsemalla Jonota.
Yhteystietojen täyttämisen jälkeen, jonotuspaikka vahvistetaan varaussivulla ja asiakkaalle lähetetään sähköpostivahvistus. Onnistuneen jonotuspaikan vahvistamisen jälkeen asiakkaalle näytettävää tekstiä voit muokata Asetukset → Varaussivu → Tekstit -sivulta. Asiakkaalle lähetettävää jonotusvahvistuksen sähköpostipohjaa voit muokata Asetukset → Viestintä → Jonotusvahvistukset -sivulta.
Jos joku osallistujista peruu varauksen ja asiakas nousee jonosta osallistujaksi, asiakkaalle lähetetään varausvahvistus vapautuneesta paikasta.
Jonotus asiakasrekisterissä
Asiakasrekisteristä näet asiakkaan varaukset, sekä eriteltynä onko asiakas jonossa vai osallistujana. Tunnit joihin asiakas on jonossa näkyvät vaaleammalla ja tunnit joissa asiakas on osallistujana näkyvät normaalisti.
Jo menneet varaukset näkyvät asiakasrekisterissä harmaana ja tulevat varaukset sinisellä.
Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, olethan yhteydessä tukeen osoitteessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.