v5 / päivitys

Slotin työntekijäpuolen uusi versio

Tämä artikkeli koskee Slotin uutta versiota. Jos haluat ottaa Slotin uuden version kokeiluun, voit päivittää sen Asetukset -> Lisäosat-näkymästä. Pääset halutessasi myös takaisin vanhaan versioon samaa reittiä seuraten.

Tässä artikkelissa käymme läpi ominaisuuksia, jotka ovat saatavilla vain Slotin työntekijäpuolen uudessa versiossa. Huomioithan, ettei uusi versio vaikuta asiakkaiden varauskalenteriin, vaan varaussivu toimii kuten ennenkin.

Etsi aikoja -toiminto varauskalenterissa

Työntekijät voivat hakea vapaita aikoja varauskalenterista Etsi aikoja -toiminnon avulla. Tätä voi käyttää apuna esimerkiksi silloin, kun asiakas varaa uuden ajan paikan päällä käynnin yhteydessä.

Lue lisää: Etsi aikoja -toiminto varauskalenterissa

Integraatio Brevon kanssa

Slotin integraatiolla Brevon kanssa mahdollistat uutiskirjeen lähetyksen asiakkaille helposti. Slotti tuo asiakasrekisteristä markkinointiluvan antaneet asiakkaat, ja vie ne Brevoon jolla saat helposti lähetettyä uutiskirjeitä asiakkaillesi.

Jonotuslista palveluvarauksille

Palveluvarausten jonotuslistan avulla asiakas voi valita ilmottautua jonottamaan vapautuvia aikoja, mikäli ei löydä varaussivulta sopivaa aikaa. Asiakas voi kirjata lisätiedot toivotusta ajasta sekä asettaa jonotukselle takarajan jotta työntekijän olisi helpompi löytää hänelle sopiva aika, kun aikoja vapautuu.

Lue lisää: Jonotuslista palveluvarauksille

Kassassa Myyntiluonnokset

Voit siirtää tapahtuman kassasta myyntiluonnokseksi. Myyntiluonnosten avulla saat siirrettyä kassatapahtumia talteen ja siirtää ne myöhemmin helposti takaisin kassaan.

Lue lisää: Myyntiluonnokset kassassa

Sarjakorttipohjien järjestäminen

Sarjakorttipohjat löytyvät tuttuun tapaan Asetukset → Sarjakortit -sivulta. Oletuksena sarjakorttipohjat ovat siinä järjestyksessä, kun ne on lisätty, mutta halutessasi voit järjestää pohjat uudelleen ylös- ja alaspäin osoittavien nuolien avulla.

Tuntivarauksen verkkomaksulinkki

Jos verkkomaksut ovat käytössä ja asiakas ei ole vielä maksanut varaamaansa tuntia varaussivulla, voi hän maksaa sen myös jälkikäteen. Löydät verkkomaksulinkin klikkaamalla tuntivarauksen auki, siirtymällä Asiakkaat-välilehdelle ja avaamalla asiakkaan tiedot sinisestä kansio-ikonista.

Asiakkaan varaushistorian jonopaikan tuntivaraukset

Löydät asiakkaan varaushistorian Asiakkaat-välilehdeltä Varaukset-näkymästä. Varaushistoriasta on korostettu Jonossa-tekstillä ne tuntivaraukset, joista asiakas on varannut jonopaikan tunnille.

Alennuskoodit ja -kampanjat kassassa

Alennuskoodilla asiakas voi lunastaa ostosta voimassa olevan alennuksen. Alennuskampanja korostaa kassassa meneillään olevan kampanjan palveluita ja tuotteita, joista annetaan automaattisesti alennus, kun ne lisätään myyntiin.

Kassassa asiakkaan aiemmat ostokset

Voit tarkastella myynnille lisätyn asiakkaan aiempia ostoksia klikkaamalla sinistä kansio-ikonia Aiemmat ostokset. Näkymä listaa asiakkaan viimeisimmän oston ja laajemmin ostohistoriaa. Jonkun aiemmista ostoksista voi valita tarkasteltavaksi ja kopioida tiedot myynnille.

Kassassa Gifti-lahjakortilla näkyvissä oma koodi

Kun Gifti-lahjakortin valitsee myynnin maksutavaksi, voi oikeaa lahjakorttia hakea Giftin tunnisteen lisäksi myös omalla tunnisteella.

Palautteiden asiakastyytyväisyysindikaattori

Asiakastyytyväisyysindikaattorin löydät Palaute → Saadut palautteet -sivulta. Indikaattori lasketaan vähentämällä erinomaisten palautteiden osuudesta ei-tyytyväisten palautteiden osuus. Suuruusluokka kertoo, onko asiakkaat antaneet enemmän positiivista vai negatiivista palautetta.

Palvelun hinnoittelu viikonpäivän tai kellonajan mukaan

Uudella spottihinnoittelu toiminnolla voit luoda hinnaston, jossa hinta muuttuu viikonpäivän tai kellonajan mukaan. Voit päättää katsotaanko hinnaston olevan voimassa kun varaus alkaa, vai kun koko varaus mahtuu määritellyn voimassaoloajan sisälle

Alennuskampanjan rajaus viikonpäivän tai kellonajan mukaan

Voit rajata alennuskampanjan voimassaoloa viikonpäivän tai kellonajan mukaan.

Varauksen pikakopiointi shift-näppäimellä

Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, olethan yhteydessä tukeen osoitteessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.