Ominaisuudet

Sähköinen kalenteri

Helposti hahmotettava kalenteri

Kullakin työntekijällä on kalenterissa oma sarakkeensa ja oma värinsä. Lisäksi voitte itse kontrolloida poissaolojen ja "kuka tahansa" -varausten väritystä.

Hallitse varauksia

Voit helposti siirtää varauksia päivältä toiselle raahaamalla, tai ottaa varauksen mukaan ja selata kalenteria vapaasti, kunnes löydät sopivan uuden ajan.

Joustaa tarpeiden mukaan

Varauskalenterin ulkoasua on mahdollista muokata tarpeiden mukaan esimerkiksi päivä- ja viikkonäkymän, värien, kalenterissa näkyvien tapahtumien tekstien, yms. osalta, minkä ansiosta kalenteri sopii hyvin eri tarpeisiin.

Viestintä

Varausjärjestelmä helpottaa viestintää asiakkaille automaattisten varausvahvistusten, peruutusilmoitusten ja muistutusten avulla. Varauksen kautta on myös helppo lähettää esimerkiksi vapaamuotoisia tekstiviestejä asiakkaalle tarpeen mukaan.

Office 365 -synkronointi

Halutessasi voit kytkeä Slotin kalenterin Outlook-kalenteriisi, jolloin outlookiin merkatut tapaamisesi siirtyvät Slottiin eikä tälle ajankohdalle voi tulla nettivarauksia. Samoin varauksesi siirtyvät outlookiin helposti saataville.

Työajat & Varattavuus

Työviikko

Mikäli noudatat säännöllistä työrytmiä, voit lisätä työviikkosi Slottiin, jolloin asiakkaat voivat varata aikoja työaikojesi mukaan. Lisäät varattavuutesi vain kerran ja homma on selvä.

Joustavat, päiväkohtaiset työajat

Jos menet ja tulet tilanteen mukaan, voit määritellä työaikasi vapaasti jokaiselle päivälle erikseen. Tämä tapahtuu helposti maalaamalla kalenteriin ajat, jolloin olet varattavissa.

Työaikojen kopiointi

Avoimen viikon joustavia työaikoja voi myös helposti monistaa useammaksi viikoksi eteenpäin kopiointityökalulla.

Muut menot

Tuliko muuta menoa, kuten tapaaminen, koulutus tai loma, jonka aikana et voi ottaa varauksia? Voit helposti lisätä muut menot Slottiin samaan tapaan kuin varaukset. Voit yhdellä maalauksella merkata vaikka koko viikon lomaksi!

Aikamagneetti

Oletuksena asiakkaille tarjotaan varaussivulla kaikkia vapaita työaikoja, mutta halutessasi voit aikamagneetin avulla tarjota aikoja vain olemassaolevien varausten viereen. Aikamagneetti on myös säädettävissä tarjoamaan aikoja laajemmin varausten lähiajoille tai esim. muiden menojen yhteyteen.

Yölukko huomisen varaukselle

Haluatko sallia varaukset lyhyellä, esim. tunnin varoitusajalla? Jos haluat samalla myös rauhoittaa seuraavan aamun yllättäviltä varauksilta, voit ottaa käyttöön yölukon joka estää huomisen työpäivän alkuun tehtävät varaukset haluamasi kellonajan jälkeen.

Käyttäjäkohtainen varattavuus

Kaikkien käyttäjien ei tarvitse sopia samaan muottiin, vaan käyttäjä voi itse valita toistuvan työviikon tai joustavien työaikojen välillä. Myös aikamagneetti, yölukko ja muut tarjottaviin aikoihin liittyvät asetukset ovat tarvittaessa muokattavissa myös käyttäjäkohtaisesti.

Varaussivu

Helppokäyttöinen varaussivu

Slotti tarjoaa asiakkaillesi selkeäksi ja yksinkertaiseksi kehutun varaussivun, jolta palveluitanne on helppo varata.

Optimoitu puhelimelle

Responsiivisen suunnittelun ansiosta käyttökokemus on mukava myös puhelimella, jolla suurin osa palveluita nykyään varaa.

Monikielinen

Kaikki varaussivun sisältö palveluiden nimistä varausehtoihin voidaan halutessa syöttää sekä suomeksi, ruotsiksi että englanniksi, jotta varaustapahtuma voidaan tarjota asiakkaalle hänen omalla kielellään.

Laajasti muokattavissa

Varaussivua voi muokata logosta ja väreistä aina näytettäviin valintoihin, teksteihin ja pakollisiin tietoihin asti.

Varausehdot

Varauksen yhteyteen voi myös lisätä varausehdot, jotka asiakkaan täytyy hyväksyä voidakseen tehdä varauksen.

Varauksen tallennus omaan kalenteriin

Varauksen jälkeen asiakas saa halutessaan ladattua tehdyn varauksen mobiililaitteen tai tietokoneen kalenteriin talteen kätevästi napin painalluksella.

Muistutukset

Automaattiset muistutusviestit asiakkaille sähköpostitse tai tekstiviestitse.

Palautekyselyt

Halutessanne Slotti lähettää palvelutapahtuman jälkeen asiakkaalle linkin palautekyselyyn, jossa asiakas voi helposti valita kokemustaan kuvaavan hymiön ja antaa vapaata palautetta. Näin tiedätte aina ovatko asiakkaat tyytyväisiä tai onko jossain parantamisen varaa.

Varauskori

Halutessanne voitte ottaa käyttöön varauskori-toiminnon, jolloin asiakkaat voivat lisätä varauskoriin useita varauksia kerralla ja vahvistaa kaikki varaukset samalla kertaa.

Varauskoria voi käyttää myös vaikka verkkomyyntitoiminnot eivät muuten olisi käytössä. Vaikka maksuja ei tällöin otetakaan, helpottaa kori useiden varausten tekemistä yhdellä kertaa.

Verkkomyynti

Verkkomaksut

Varauskoriin on mahdollista kytkeä käyttöön myös verkkomaksut joko vapaaehtoisina tai pakollisena osana varauksen vahvistamista. Maksun pakollisuuden voi määritellä myös palvelukohtaisesti.

Tekemällä maksupalvelusopimuksen voitte vastaanottaa korteilla, verkkopankkipainikkeilla ja Mobilepayllä tehtyjä verkkomaksuja.

Sarjakortit

Verkkomyyntipaketin avulla voitte perustaa eri palveluihin kohdistettavia sarjakorttituotteita, jolloin kortit tulevat myyntiin varaussivulle ja asiakkaat voivat ostaa niitä joko yhdessä varausten kanssa tai erikseen. Kortit voi hinnoitella erikseen kohdepalveluista, jolloin voitte esim. tarjota sarjakortin ostajalle yksittäistä palvelutapahtumaa edullisemman hinnan.

Kortit toimitetaan asiakkaille sähköpostitse ja asiakas voi käyttää korttia varauksen maksamiseen suoraan varaussivulta tai myös paikan päällä Slotti Kassan kautta.

Alennuskoodit

Verkkomyynti tukee myös alennuskoodeja, joita voitte hyödyntää markkinointikampanjoissanne. Mikäli asiakas syöttää varauskoriin alennuskoodin, lisätään koriin koodin myöntämät alennukset.

Alennuskoodit voi kohdistaa vain tiettyihin palveluihin ja voimassaolon rajat tietylle aikavälilelle. Alennuskoodin syöttömahdollisuus tarjotaan vain jos asiakas on valinnut varauskoriin palveluita joille löytyy voimassa olevia koodeja.

Asiakasrekisteri

Vaivaton asiakasrekisteri

Asiakkaat lisätään rekisteriin automaattisesti varausten yhteydessä, mikä säästää aikaa ja vaivaa. Asiakkaat löydät rekisteristä yksinkertaisen googlemaisen hakutoiminnon avulla.

Varaushistoria ja hoitomerkinnät

Asiakkaan tiedoista näet myös helposti tulevat varaukset ja varaushistorian. Käynteihin voi myös lisätä käyntikohtaisia hoitomerkintöjä.

Excel-vienti

Voit ladata asiakasrekisterisi muistiinpanoineen Excelin .xlsx-tiedostona koska vain markkinointia tai muuta käyttöä varten.

Tietosuojatoiminnot (GDPR)

Tietosuojatoiminnot tekevät EU:n tietosuoja-asetuksen noudattamisesta helppoa. Tietosuoja-asetusten avulla voitte esimerkiksi määritellä henkilötietojen säilytysajan ja julkaista tietosuojaselosteenne myös varaussivulla. Tietosuojapyyntöjen käsittely on myös helppoa sisäänrakennettujen toimintojen ja raporttien avulla.

Lisäosat

Toimipisteet

Onko teillä useampi toimipiste?

Toimipisteet-laajenteen avulla saat nettivarauksiin toimipistevalinnan ja kullekin toimipisteelle oman kalenterin varauksia varten. Myös työntekijät voivat olla eri päivinä eri toimipisteissä, tai vaihtaa toimipistettä jopa kesken päivää.

Lisäpalvelut

Haluatko tarjota asiakkaillesi kattavamman palvelukokemuksen?

Lisäpalvelut-lisäosan avulla voit tarjota palvelun yhteydessä muita varattavaan palveluun liittyviä lisäpalveluita. Näin asiakas voi esimerkiksi varata hiusten leikkauksen yhteyteen myös hiusten pesun.

Sopimusyrittäjät

Onko joukossanne useampi yrittäjä, joka toimii omalla Y-tunnuksella?

Sopimusyrittäjät-lisäosalla voit merkata työntekijöitä sopimusyrittäjiksi, jolloin saat heille omat Y-tunnukset ja kuittinumerosarjat kassaan. Myös raportit tulevat yrittäjän omilla tiedoilla.

Pyhäpäivät

Pyhäpäivät-lisäosa merkkaa pyhät kalenteriin automaattisesti. Kaikille työntekijöille lisätään "muu meno" punaisille päiville estämään nettivaraukset kyseisille päiville.

Tilat

Tilat-lisäosalla voit liittää palveluihin tarvittavat tilat ja Slotti pitää huolen ettei tiloja tuplabuukata. Näin esimerkiksi optikko voi varmistua siitä, että näöntarkastusta varten saatavilla on myös asianmukaisesti varustettu huone.

Offline-käyttö

Työpöytäsovellusta käyttäessäsi tiedot tallennetaan myös laitteellesi, jolloin voit käyttää Slottia vaikka nettiyhteys olisi poikki. Tällöin ei pätkivä netti pääse häiritsemään varausten ja myyntien tekemistä.

Voit ladata työpöytäsovelluksen täältä.

Miten homma toimii?

Ajanvaraus yrityksen näkökulmasta

1. Slotin käyttöönotto

Saatte heti käyttöönne sähköisen varauskalenterin, asiakasrekisterin ja varaussivun, jolla asiakkaat voivat varata palveluitanne netissä.

Pääsette tarjoamaan online-ajanvarauksia asiakkaillenne muutaman yksinkertaisen asetuksen jälkeen. Slotti avustaa teitä näiden asetusten syöttämisessä.

Mikäli haluatte tuoda tietoja vanhasta järjestelmästä Slottiin, olkaa yhteydessä tukeen.

2. Julkaise varaussivu

Heti tilin tehtyänne, teillä on käytössänne oma varaussivu Slotissa. Sivu tulee aktiiviseksi, kun vähimmäisasetukset on asetettu työntekijäjärjestelmässä. Asiakkaat eivät tietenkään sivulle löydä, ellette julkaise linkkiä uudelle varaussivulle missään.

3. Lisää varaukset kalenteriin

Kun asiakkaat varaavat aikoja puhelimitse tai paikanpäällä, kirjatkaa varaus Slotin sähköiseen varauskalenteriin aivan kuten kirjaisitte sen mihin tahansa muuhun kalenteriin. Slotti ei rajoita teidän mahdollisuuttanne kirjata varauksia mitenkään, annetut työajat ja muut rajoitukset vaikuttavat vain asiakkaille vapaina näytettäviin aikoihin.

Voitte myös laittaa muut menonne, kuten vapaapäivät, tapaamiset, lounaat jne. kalenteriin normaalisti, jolloin asiakkaat eivät voi niitä aikoja varata.

4. Nettivaraukset

Kun asiakkaanne varaavat netissä, varaukset ilmestyvät kalenteriinne automaattisesti. Lisäksi kukin työntekijä saa huomautuksen varauksesta omaan sähköpostiinsa. Halutessanne saatte myös kopion kaikista varauksista yhteiseen sähköpostilaatikkoon.

Nettivarauksille ilmestyy oma ikoni, joista näette mitkä varauksista on tehty netissä ja mitkä muilla tavoin. Varauksilla on myös muita käteviä ikoneita, kuten esimerkiksi jos asiakkaalle ei ole väliä kuka palvelun tarjoaa.

Ajanvaraus asiakkaan näkökulmasta

1. Palvelu ja työntekijä

Omalla ajanvaraussivullanne asiakkaat voivat varata palveluitanne verkossa 24/7 ilman häiritsevää rekisteröitymistä. Ensimmäisenä asiakkaalle näytetään valittavaksi varattava palvelu, minkä jälkeen voitte halutessanne antaa asiakkaan myös valita työlle tekijän.

Voitte itse ryhmitellä ja järjestellä palvelut kuten haluatte, päättää ovatko hinnat näkyvillä suoraan palveluiden yhteydessä ja lisätä palveluille niitä kuvaavia tai tarkentavia kuvia. Samoin työntekijöille voidaan lisätä kuvat varaussivulle.

2. Ajankohta & Lisätiedot

Varatessaan palvelua asiakkaanne näkee milloin olette käytettävissä ja voi valita vapaista ajankohdista sopivimman. Vain merkkaamienne työaikojen sisälle ajoittuvat vapaat ajat näytetään asiakkaalle.

Valittuaan ajankohdan asiakas näkee yhteenvedon varauksestaan ja voi syöttää lisätietoja varauksensa yhteyteen.

3. Asiakkaan tiedot

Asiakkaanne vahvistaa varauksen antamalla nimensä ja yhteystietonsa järjestelmään. Voitte itse määrittää vaatiiko varauksen tekeminen puhelinnumeron ja/tai sähköpostin antamisen.

Slotti tunnistaa nykyiset asiakkaat älykkäästi ja uudet asiakkaat lisätään suoraan asiakasrekisteriin, jolloin asiakasrekisterin ylläpito sujuu kuin itsestään.

4. Varausvahvistus ja muutokset

Varauksen tehtyään asiakkaanne saa sähköpostiinsa varausvahvistuksen, joka sisältää tehdyn varauksen tiedot sekä muut valitsemanne lisätiedot.

Varausvahvistuksessa tulee mukana linkki, jolla asiakas voi käydä tarkastelemassa varausta myös ajanvaraussivulla. Joustavan itsepalvelun mahdollistamiseksi, voitte myös sallia ajan siirtämisen tai peruuttamisen suoraan tämän linkin kautta, ilman tarvetta puheluille.

Ilmainen 30pv kokeilu

Voitte kokeilla Slottia ilmaiseksi 30 päivän ajan. Slotti on valmiina käyttöönne heti, joten pääsette itse helposti kokeilemaan, miten homma toimii käytännössä.