Kullakin työntekijällä on kalenterissa oma sarakkeensa ja oma värinsä. Lisäksi voitte itse kontrolloida poissaolojen ja "kuka tahansa" -varausten väritystä.
Voit helposti siirtää varauksia päivältä toiselle raahaamalla, tai ottaa varauksen mukaan ja selata kalenteria vapaasti, kunnes löydät sopivan uuden ajan.
Varauskalenterin ulkoasua on mahdollista muokata tarpeiden mukaan esimerkiksi päivä- ja viikkonäkymän, värien, kalenterissa näkyvien tapahtumien tekstien, yms. osalta, minkä ansiosta kalenteri sopii hyvin eri tarpeisiin.
Varausjärjestelmä helpottaa viestintää asiakkaille automaattisten varausvahvistusten, peruutusilmoitusten ja muistutusten avulla. Varauksen kautta on myös helppo lähettää esimerkiksi vapaamuotoisia tekstiviestejä asiakkaalle tarpeen mukaan.
Halutessasi voit kytkeä Slotin kalenterin Outlook-kalenteriisi, jolloin outlookiin merkatut tapaamisesi siirtyvät Slottiin eikä tälle ajankohdalle voi tulla nettivarauksia. Samoin varauksesi siirtyvät outlookiin helposti saataville.
Mikäli noudatat säännöllistä työrytmiä, voit lisätä työviikkosi Slottiin, jolloin asiakkaat voivat varata aikoja työaikojesi mukaan. Lisäät varattavuutesi vain kerran ja homma on selvä.
Jos menet ja tulet tilanteen mukaan, voit määritellä työaikasi vapaasti jokaiselle päivälle erikseen. Tämä tapahtuu helposti maalaamalla kalenteriin ajat, jolloin olet varattavissa.
Avoimen viikon joustavia työaikoja voi myös helposti monistaa useammaksi viikoksi eteenpäin kopiointityökalulla.
Tuliko muuta menoa, kuten tapaaminen, koulutus tai loma, jonka aikana et voi ottaa varauksia? Voit helposti lisätä muut menot Slottiin samaan tapaan kuin varaukset. Voit yhdellä maalauksella merkata vaikka koko viikon lomaksi!
Oletuksena asiakkaille tarjotaan varaussivulla kaikkia vapaita työaikoja, mutta halutessasi voit aikamagneetin avulla tarjota aikoja vain olemassaolevien varausten viereen. Aikamagneetti on myös säädettävissä tarjoamaan aikoja laajemmin varausten lähiajoille tai esim. muiden menojen yhteyteen.
Haluatko sallia varaukset lyhyellä, esim. tunnin varoitusajalla? Jos haluat samalla myös rauhoittaa seuraavan aamun yllättäviltä varauksilta, voit ottaa käyttöön yölukon joka estää huomisen työpäivän alkuun tehtävät varaukset haluamasi kellonajan jälkeen.
Kaikkien käyttäjien ei tarvitse sopia samaan muottiin, vaan käyttäjä voi itse valita toistuvan työviikon tai joustavien työaikojen välillä. Myös aikamagneetti, yölukko ja muut tarjottaviin aikoihin liittyvät asetukset ovat tarvittaessa muokattavissa myös käyttäjäkohtaisesti.
Slotti tarjoaa asiakkaillesi selkeäksi ja yksinkertaiseksi kehutun varaussivun, jolta palveluitanne on helppo varata.
Responsiivisen suunnittelun ansiosta käyttökokemus on mukava myös puhelimella, jolla suurin osa palveluita nykyään varaa.
Kaikki varaussivun sisältö palveluiden nimistä varausehtoihin voidaan halutessa syöttää sekä suomeksi, ruotsiksi että englanniksi, jotta varaustapahtuma voidaan tarjota asiakkaalle hänen omalla kielellään.
Varaussivua voi muokata logosta ja väreistä aina näytettäviin valintoihin, teksteihin ja pakollisiin tietoihin asti.
Varauksen yhteyteen voi myös lisätä varausehdot, jotka asiakkaan täytyy hyväksyä voidakseen tehdä varauksen.
Varauksen jälkeen asiakas saa halutessaan ladattua tehdyn varauksen mobiililaitteen tai tietokoneen kalenteriin talteen kätevästi napin painalluksella.
Automaattiset muistutusviestit asiakkaille sähköpostitse tai tekstiviestitse.
Halutessanne Slotti lähettää palvelutapahtuman jälkeen asiakkaalle linkin palautekyselyyn, jossa asiakas voi helposti valita kokemustaan kuvaavan hymiön ja antaa vapaata palautetta. Näin tiedätte aina ovatko asiakkaat tyytyväisiä tai onko jossain parantamisen varaa.
Halutessanne voitte ottaa käyttöön varauskori-toiminnon, jolloin asiakkaat voivat lisätä varauskoriin useita varauksia kerralla ja vahvistaa kaikki varaukset samalla kertaa.
Varauskoria voi käyttää myös vaikka verkkomyyntitoiminnot eivät muuten olisi käytössä. Vaikka maksuja ei tällöin otetakaan, helpottaa kori useiden varausten tekemistä yhdellä kertaa.
Varauskoriin on mahdollista kytkeä käyttöön myös verkkomaksut joko vapaaehtoisina tai pakollisena osana varauksen vahvistamista. Maksun pakollisuuden voi määritellä myös palvelukohtaisesti.
Tekemällä maksupalvelusopimuksen voitte vastaanottaa korteilla, verkkopankkipainikkeilla ja Mobilepayllä tehtyjä verkkomaksuja.
Verkkomyyntipaketin avulla voitte perustaa eri palveluihin kohdistettavia sarjakorttituotteita, jolloin kortit tulevat myyntiin varaussivulle ja asiakkaat voivat ostaa niitä joko yhdessä varausten kanssa tai erikseen. Kortit voi hinnoitella erikseen kohdepalveluista, jolloin voitte esim. tarjota sarjakortin ostajalle yksittäistä palvelutapahtumaa edullisemman hinnan.
Kortit toimitetaan asiakkaille sähköpostitse ja asiakas voi käyttää korttia varauksen maksamiseen suoraan varaussivulta tai myös paikan päällä Slotti Kassan kautta.
Hinnastoilla voitte määritellä palveluiden normaalihintojen lisäksi myyjän tai ajankohdan mukaan vaihtuvia hintoja palveluille. Käytännössä tämä mahdollistaa hinnoittelun esim. tekijän kokemuksen tai ajankohdan suosion perusteella.
Hinnat näkyvät tarjottavien aikojen yhteydessä valitun tekijän tai tarjottavan ajankohdan mukaan.
Alennuskampanjoiden avulla voitte tarjota aikoja alennettuun hintaan. Alennuskampanja voidaan rajoittaa tietylle aikavälille ja kohdistaa tiettyihin palveluihin. Alennus näytetään tarjottavan ajan yhteydessä.
Verkkomyynti tukee myös alennuskoodeja, joita voitte hyödyntää markkinointikampanjoissanne. Mikäli asiakas syöttää varauskoriin alennuskoodin, lisätään koriin koodin myöntämät alennukset.
Asiakkaat lisätään rekisteriin automaattisesti varausten yhteydessä, mikä säästää aikaa ja vaivaa. Asiakkaat löydät rekisteristä yksinkertaisen googlemaisen hakutoiminnon avulla.
Asiakkaan tiedoista näet myös helposti tulevat varaukset ja varaushistorian. Käynteihin voi myös lisätä käyntikohtaisia hoitomerkintöjä.
Voit ladata asiakasrekisterisi muistiinpanoineen Excelin .xlsx-tiedostona koska vain markkinointia tai muuta käyttöä varten.
Tietosuojatoiminnot tekevät EU:n tietosuoja-asetuksen noudattamisesta helppoa. Tietosuoja-asetusten avulla voitte esimerkiksi määritellä henkilötietojen säilytysajan ja julkaista tietosuojaselosteenne myös varaussivulla. Tietosuojapyyntöjen käsittely on myös helppoa sisäänrakennettujen toimintojen ja raporttien avulla.
Onko teillä useampi toimipiste?
Toimipisteet-laajenteen avulla saat nettivarauksiin
toimipistevalinnan ja kullekin toimipisteelle oman kalenterin varauksia varten.
Myös työntekijät voivat olla eri päivinä eri toimipisteissä, tai vaihtaa
toimipistettä jopa kesken päivää.
Haluatko tarjota asiakkaillesi kattavamman palvelukokemuksen?
Lisäpalvelut-lisäosan avulla voit tarjota palvelun yhteydessä muita varattavaan palveluun liittyviä lisäpalveluita.
Näin asiakas voi esimerkiksi varata hiusten leikkauksen yhteyteen myös hiusten pesun.
Onko joukossanne useampi yrittäjä, joka toimii omalla Y-tunnuksella?
Sopimusyrittäjät-lisäosalla voit merkata työntekijöitä sopimusyrittäjiksi, jolloin
saat heille omat Y-tunnukset ja kuittinumerosarjat kassaan. Myös raportit tulevat
yrittäjän omilla tiedoilla.
Pyhäpäivät-lisäosa merkkaa pyhät kalenteriin automaattisesti. Kaikille työntekijöille lisätään "muu meno" punaisille päiville estämään nettivaraukset kyseisille päiville.
Tilat-lisäosalla voit liittää palveluihin tarvittavat tilat ja Slotti pitää huolen ettei tiloja tuplabuukata. Näin esimerkiksi optikko voi varmistua siitä, että näöntarkastusta varten saatavilla on myös asianmukaisesti varustettu huone.
Työpöytäsovellusta käyttäessäsi tiedot tallennetaan myös laitteellesi, jolloin voit käyttää Slottia vaikka nettiyhteys olisi poikki. Tällöin ei pätkivä netti pääse häiritsemään varausten ja myyntien tekemistä.
Saatte heti käyttöönne sähköisen varauskalenterin, asiakasrekisterin ja varaussivun, jolla asiakkaat voivat varata palveluitanne netissä.
Pääsette tarjoamaan online-ajanvarauksia asiakkaillenne muutaman yksinkertaisen asetuksen jälkeen. Slotti avustaa teitä näiden asetusten syöttämisessä.
Mikäli haluatte tuoda tietoja vanhasta järjestelmästä Slottiin, olkaa yhteydessä tukeen.
Heti tilin tehtyänne, teillä on käytössänne oma varaussivu Slotissa. Sivu tulee aktiiviseksi, kun vähimmäisasetukset on asetettu työntekijäjärjestelmässä. Asiakkaat eivät tietenkään sivulle löydä, ellette julkaise linkkiä uudelle varaussivulle missään.
Kun asiakkaat varaavat aikoja puhelimitse tai paikanpäällä, kirjatkaa varaus Slotin sähköiseen varauskalenteriin aivan kuten kirjaisitte sen mihin tahansa muuhun kalenteriin. Slotti ei rajoita teidän mahdollisuuttanne kirjata varauksia mitenkään, annetut työajat ja muut rajoitukset vaikuttavat vain asiakkaille vapaina näytettäviin aikoihin.
Voitte myös laittaa muut menonne, kuten vapaapäivät, tapaamiset, lounaat jne. kalenteriin normaalisti, jolloin asiakkaat eivät voi niitä aikoja varata.
Kun asiakkaanne varaavat netissä, varaukset ilmestyvät kalenteriinne automaattisesti. Lisäksi kukin työntekijä saa huomautuksen varauksesta omaan sähköpostiinsa. Halutessanne saatte myös kopion kaikista varauksista yhteiseen sähköpostilaatikkoon.
Nettivarauksille ilmestyy oma ikoni, joista näette mitkä varauksista on tehty netissä ja mitkä muilla tavoin. Varauksilla on myös muita käteviä ikoneita, kuten esimerkiksi jos asiakkaalle ei ole väliä kuka palvelun tarjoaa.
Omalla ajanvaraussivullanne asiakkaat voivat varata palveluitanne verkossa 24/7 ilman häiritsevää rekisteröitymistä. Ensimmäisenä asiakkaalle näytetään valittavaksi varattava palvelu, minkä jälkeen voitte halutessanne antaa asiakkaan myös valita työlle tekijän.
Voitte itse ryhmitellä ja järjestellä palvelut kuten haluatte, päättää ovatko hinnat näkyvillä suoraan palveluiden yhteydessä ja lisätä palveluille niitä kuvaavia tai tarkentavia kuvia. Samoin työntekijöille voidaan lisätä kuvat varaussivulle.
Varatessaan palvelua asiakkaanne näkee milloin olette käytettävissä ja voi valita vapaista ajankohdista sopivimman. Vain merkkaamienne työaikojen sisälle ajoittuvat vapaat ajat näytetään asiakkaalle.
Valittuaan ajankohdan asiakas näkee yhteenvedon varauksestaan ja voi syöttää lisätietoja varauksensa yhteyteen.
Asiakkaanne vahvistaa varauksen antamalla nimensä ja yhteystietonsa järjestelmään. Voitte itse määrittää vaatiiko varauksen tekeminen puhelinnumeron ja/tai sähköpostin antamisen.
Slotti tunnistaa nykyiset asiakkaat älykkäästi ja uudet asiakkaat lisätään suoraan asiakasrekisteriin, jolloin asiakasrekisterin ylläpito sujuu kuin itsestään.
Varauksen tehtyään asiakkaanne saa sähköpostiinsa varausvahvistuksen, joka sisältää tehdyn varauksen tiedot sekä muut valitsemanne lisätiedot.
Varausvahvistuksessa tulee mukana linkki, jolla asiakas voi käydä tarkastelemassa varausta myös ajanvaraussivulla. Joustavan itsepalvelun mahdollistamiseksi, voitte myös sallia ajan siirtämisen tai peruuttamisen suoraan tämän linkin kautta, ilman tarvetta puheluille.
Voitte kokeilla Slottia ilmaiseksi 30 päivän ajan. Slotti on valmiina käyttöönne heti, joten pääsette itse helposti kokeilemaan, miten homma toimii käytännössä.