Kanta-asiakkuudet
Slotti Kassan Perus-pakettiin on nyt saatavilla kolme erilaista kanta-asiakasohjelmaa, joiden avulla voit tarjota pisteitä keränneille kanta-asiakkaille etuja. Voit valita käyttöösi itsellesi parhaiten sopivan ohjelman ja määrittää minkälaisia etuja haluat kanta-asiakkaillesi antaa. Lisätietoja ohjelmatyypeistä löydät täältä.
Kanta-asiakastili
Kanta-asiakkuuteen kuuluvat edut ja pisteet näkyvät Asiakkaat -välilehdellä asiakaskortilla. Jos et ole vielä perustanut asiakkaalle kanta-asiakastiliä, löydät lisätietoja ja ohjeita täältä.
Edut
Klikkaamalla Edut -toimintoa näet kaikki kyseisen kanta-asiakkaan kerättyihin pisteisiin perustuvat kulloinkin voimassa olevat edut. Näitä etuja pääset käyttämään, kun teet asiakkaalle uuden myynnin kassassa.
Kun lisäät myyntiin kanta-asiakkaan, kassa ilmoittaa asiakkaan voimassa olevista eduista. Voit itse valita käytetäänkö edut myyntiin vai jätetäänkö edut käyttämättä. Käyttämättä jätetyt voimassa olevat edut voidaan käyttää seuraavassa myynnissä.
Pisteet
Kanta-asiakkaan keräämät pisteet näkyvät Kerätyt pisteet -kohdassa. Pistemäärä kasvaa määrittämiesi ehtojen mukaisesti ja vähenee sitä mukaan, kun pisteitä käytetään tai kun ne vanhenevat. Asiakaskortilta näet myös, kuinka monta pistettä vielä tarvitset saavuttaaksesi seuraavan edun.
Lisää pisteitä -toiminnon avulla voit lisätä pisteitä manuaalisesti. Tietoihin pitää kirjata lisättävien pisteiden määrä ja selite, mistä pisteet koostuvat.
Pistehistoriasta voit tarkastella, milloin pisteitä on kertynyt ja milloin niitä on käytetty. Vihreällä on merkitty ostoista kertyneet ja käsin lisätyt pisteet. Punaisella on merkitty käytettyinä etuina vähentyneet pisteet.
Samaan kanta-asiakkuuteen kuuluvat asiakaskortit on listattu kerättyjen pisteiden alle. Näiden kaikkien listattujen asiakkaiden keräämät pisteet kartuttvat yhden kanta-asiakkuuden pistesaldoa. Tämä kuvio on yleistä esimerkiksi silloin, kun lapsi kerää käynneiltään pisteitä ja ne käytetään käynnit maksavan vanhemman kanta-asiakkuuteen.
Halutessasi voit lisätä kanta-asiakkuudelle yksilöivän tunnisteen, jota voi käyttää myös hakusanana. Tarvittaessa kanta-asiakkuuden voi lopettaa, jolloin kaikki voimassa olevat edut ja kerätyt pisteet nollautuvat automaattisesti.
Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, olethan yhteydessä tukeen osoitteessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.