Kanta-asiakas

Kanta-asiakasohjelma - Palkintopolku

Kanta-asiakasohjelman tyypin pääset valitsemaan Asetukset -> Kanta-asiakkuudet -> Yleiset asetukset kautta. Palkintopolku rakentuu polun askelista ja niillä saatavista eduista, joiden saavuttamiseksi asiakkaan on kerättävä vaadittu pistemäärä.

Pisteet

Pisteiden kertyminen

Voit määrittää kertyykö pisteitä käytetyn rahamäärän perusteella vai tehtyä ostotapahtumaa kohden.

pisteiden-kertyminen-n-kym--1

Halutessaan tuotteista ja palveluista kertyviä pisteitä voit muokata yleisestä kertymissäännöstä poikkeavaksi. Tätä toimintoa voit käyttää esimerkiksi silloin, kun et halua kaikista tuotteista kertyvän samaa pistemäärää euroa kohden.

lis---pisteiden-kertyminen-2

pisteiden-kertyminen-5

Pisteiden kertymisen kohdistus toimii tarkkuusjärjestyksessä (tarkin ensin), eli kertyminen lasketaan sääntöjen perusteella seuraavassa järjestyksessä kohdistuksien mukaan:

  1. kohdistukset tietylle palvelulle / tuotteelle
  2. kohdistukset tietylle palveluryhmälle / tuotteelle
  3. palvelu-/tuotekohdistus jolla "Kaikki"
  4. ryhmäkohdistus jolla "Kaikki"
  5. Yleinen kertyminen
Pisteiden vanheneminen

Voit määrittää, minkä ajan kuluttua pisteet vanhenevat ja vähenevät kerätystä pistesaldosta. Pisteiden vanhenemisaika alkaa siitä päivästä, kun pisteet on kerätty. Vaihtoehtoisesti voit myös valita, etteivät pisteet vanhene koskaan.

pisteiden-vanheneminen-1

Edut

Palkintopolun askeleet

Klikkaamalla Luo mallipalkintopolku ohjelma luo malliesimerkin, miten polun voi määrittää ja edut voi nimetä. Alkuun voi esimerkiksi tarjota pienempiä etuja alhaisemmalla pistemäärällä, jotta asiakas mahdollisimman nopeasti tuntee itsensä erityiseksi ja oppii kanta-asiakkuuden hyödyt.

palkintopolku-aloittava-k-vij-

Pisteitä keränneille kanta-asiakkaille tarjottavat edut voit määrittää haluamasi mukaisesti. Etu voi olla esimerkiksi tietty prosentti- tai määräalennus kaikista ostoista tai tietystä erikseen määritellystä tuotteesta.

edut-3

Kohdistamalla etuja lisäpalveluihin tai uusiin palveluihin ja tuotteisiin voit helposti tutustuttaa asiakkaita muuhun tarjontaan. Etujen avulla voi ohjata asiakkaita käyttämään myös vähemmän tunnettuja palveluita ja tuotteita.

Käyttö

Kun asiakas on kerännyt vaaditun pistemäärän ja saavuttanut tietyn askeleen, Slotti ilmoittaa tästä asiakasrekisterissä ja kassassa, jolloin asiakkaalle voi myöntää polun mukaiset kulloinkin voimassa olevat edut. Edun käytön jälkeen asiakas siirtyy kerryttämään pisteitä seuraavan askeleen saavuttamiseksi.

n-yt--edut2

kanttis-kassassa2

Kun kanta-asiakasohjelman asetukset, pisteet ja edut ovat valmiit, voit siirtyä perustamaan uusia kanta-asiakastilejä. Lisätietoja ja ohjeita voit lukea täältä.

Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, olethan yhteydessä tukeen osoitteessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.