Kommunikation -inställningar
Via Inställningar → Kommunikation -sidan hittas kommunikationsinställningar, med vilka du kan hantera avsändning av textmeddelanden, namnen på avsändare, anställdas notifikationer samt bekräftelse- och påminnelsemeddelanden som skickas åt kunder.
Övriga inställningar
Avsändarens namn för e-post
Du kan ställa in avsändarens namn för e-post som skickas åt dina kunder t.ex. boknings- och avbokningsbekräftelser samt bokningspåminnelser.
Textmeddelanden
Du kan aktivera eller avaktivera avsändning av textmeddelanden. Denna inställning påverkar alla textmeddelanden dvs. både bokningspåminnelser och vanliga textmeddelanden som skickas från bokningsfönstret.
Du kan även välja avsändarens namn för textmeddelanden som syns i kundens mobil då ett textmeddelande har skickats.
Notifikationer
Via den här sidan kan du bestämma om det ska skickas notifikationer till anställdas e-postadresser då nya online-bokningar görs. Vanligtvis skickas notifikationer endast åt den anställda som valts i samband med bokningen, men vid behov kan en bokningskopia även skickas till en gemensam e-postadress. Denna kan väljas i Kopia av bokningsnotifikationer -fältet.
Bokningsbekräftelser
Via den här sidan kan du bestämma om det åt kunden ska skickas en bokningsbekräftelse per e-post. Bokningsbekräftelsens innehåll kan även redigeras här.
Köbekräftelser
Via den här sidan kan du redigera innehållet i timbokningars köbekräftelsemeddelanden. Då en kund bokar en köplats till en fullbokad timme så skickas detta meddelande åt kunden.
Bokningspåminnelser
Via den här sidan kan du hantera bokningspåminnelser samt påminnelsernas tidsinställningar och innehåll. Du kan ta i bruk antingen e-post påminnelser eller SMS påminnelser. SMS påminnelser kräver att avsändning av textmeddelanden är aktiverat i kommunikationinställningarnas övriga inställningar. Textmeddelanden faktureras enligt användning, 8 cent/meddelande.
Tidsinställning för påminnelse
Du kan bestämma tidpunkten för avsändning av påminnelsemeddelanden genom att välja ett färdigt alternativ ur menyn eller välja fritt antal timmar -alternativet.
Innehåll av bokningspåminnelser
Bokningspåminnelsernas innehåll kan redigeras enligt eget tycke på samma sida. Då antingen e-post eller SMS påminnelser har tagits i bruk, blir en redigerbar mall synlig i slutet av sidan.
Avbokningsbekräftelse
Då en kund som fyllt i sin e-postadress avbokar en tjänst så skickas en avbokningsbekräftelse åt kunden per e-post. På den här sidan kan du redigera bekräftelsens innehåll.
Feedbackbegäran
Via den här sidan kan du redigera feedbackbegärans innehåll som skickas åt kunden, ifall kunden efter bokningen vill ge feedback.
Förhoppningsvis var dessa instruktioner hjälpsamma! Om du behöver tilläggsinformation, kontakta oss via info@slotti.fi, vi hjälper gärna till.