Tidsbokning / Kommunikation

Feedback

Feedback-funktionen begär efter bokningar feedback från kunder per e-post. Den mottagna feedbacken syns via de anställdas vy i Slotti. Efter vanlig feedback är det dessutom möjligt att från kunder begära utvärdering på sociala medier.

Mottagen feedback

Du kan justera tidsintervallet, för vilket feedbacken visas, från fönstrets övre kant. Genom att klicka på Uppdatera-knappen, söker Slotti fram feedbacken från det valda tidsintervallet. I mitten syns den mottagna feedbackens medeltal samt fördelning och vid högra kanten hittas öppen feedback.

saatupalaute

Du kan till din enhet ladda ner en bild av den öppna feedbacken eller dela den genom att klicka på dela-ikonen under feedbacken. Funktionen kan exempelvis användas om feedbacken ska delas på sociala medier eller om man vill skapa ett fotokollage av feedbacken.

Notifikationer om oläst feedback syns i form av en blå boll i huvudmenyn. Numret inuti bollen anger hur många exemplar av feedback som är olästa.

uusi-palaute

Inställningar

Allmänna inställningar

Aktivering av feedbackförfrågningar görs via Feedback → Inställningar genom att klicka igång alternativet Feedbackförfrågningar är aktiverade. Därefter kan du välja en begärningstext för feedback samt för öppen feedback.

palautetteenpyynt-

Om feedbackförfrågningar har tagits i bruk, skickas det ca en timme efter bokningen ett mail med en länk till feedbackformuläret åt kunden. Länken öppnar ett fönster där kunden kan välja en smiley som bäst beskriver upplevelsen och kunden kan även ge öppen feedback.

Image-Pasted-at-2021-1-20-16-31
palaute2--1-
Begärning av SOME utvärdering

Om du vill kan Slotti också, efter vanlig feedback, be kunden om att ge betyg på de sociala medier du väljer. Tilläggsinformation hittas här (på finska).

Övriga inställningar

Via Inställningar → Kommunikation → Feedbackbegäran, kan du redigera e-post -modellen för feedbackbegäran. Att ge feedback är inte obligatoriskt. Kunden kan även från samma mail avboka feedbackförfrågningar. Då får kunden inte längre mail gällande feedback.

I vanliga fall skickas feedbackbegäran åt alla kunder, men du kan även själv via Kunder -fliken välja vilka kunder som begäran inte ska skickas åt. Om Feedbackförfrågningar ok -rutan inte är ikryssad så skickas feedbackförfrågningar inte automatiskt åt kunden.

Tillstånd

Rättigheter för användarspecifik feedback kan ställas in via Inställningar → Tillstånd. Tillstånd kan ges för mottagande av feedback samt för redigering av feedbackinställningar.

Förhoppningsvis var dessa instruktioner hjälpsamma! Om du behöver tilläggsinformation, kontakta oss via info@slotti.fi, vi hjälper gärna till.