Kanta-asiakasohjelma - Etutasot

Kanta-asiakasohjelman tyypin pääset valitsemaan Asetukset -> Kanta-asiakkuudet -> Yleiset asetukset kautta. Etutasojen avulla voit jakaa edut eri tasoihin, joilla vaadittujen pistemäärien mukaisesti asiakkaat saavat itselleen etuja.

Pisteet

Pisteiden kertyminen

Voit määrittää kertyykö pisteitä käytetyn rahamäärän perusteella vai tehtyä ostotapahtumaa kohden.

Halutessaan tuotteista ja palveluista kertyviä pisteitä voit muokata yleisestä kertymissäännöstä poikkeavaksi. Tätä toimintoa voit käyttää esimerkiksi silloin, kun et halua kaikista tuotteista kertyvän samaa pistemäärää yhtä euroa kohden.

Pisteiden kertymisen kohdistus toimii tarkkuusjärjestyksessä eli kertyminen lasketaan sääntöjen perusteella seuraavassa järjestyksessä kohdistuksien mukaan:

  1. Kohdistukset tietylle palvelulle / tuotteelle
  2. Kohdistukset tietylle palveluryhmälle / tuotteelle
  3. Palvelu-/tuotekohdistus jolla "Kaikki"
  4. Ryhmäkohdistus jolla "Kaikki"
  5. Yleinen kertyminen

Pisteiden vanheneminen

Voit määrittää, minkä ajan kuluttua pisteet vanhenevat ja vähenevät kerätystä pistesaldosta. Pisteiden vanhenemisaika alkaa siitä päivästä, kun pisteet on kerätty. Huomioithan, että pisteiden vanhenemisaika kannattaa määrittää, koska muuten ennen pitkään kaikki asiakkaat ovat korkeimmalla etutasolla.

Edut

Etutasot

Klikkaamalla Luo mallietutasot ohjelma luo malliesimerkin, miten tasot voi määrittää ja edut voi nimetä. Kanta-asiakkuudet voi jakaa esimerkiksi Pronssi-, Hopea- ja Kulta-asiakkuuksiin, joista Pronssi-asiakkuuden saavuttaa pienimmällä kerätyllä pistemäärällä, mutta Kulta-asiakkuudella saa käyttöön parhaimmat edut.

Pisteitä keränneille kanta-asiakkaille tarjottavat edut voit määrittää haluamasi mukaisesti. Etu voi olla esimerkiksi tietty prosentti- tai määräalennus kaikista ostoista tai tietystä erikseen määritellystä tuotteesta.

Kohdistamalla etuja lisäpalveluihin tai uusiin palveluihin ja tuotteisiin voit helposti tutustuttaa asiakkaita muuhun tarjontaan. Etujen avulla voit ohjata asiakkaita käyttämään myös vähemmän tunnettuja palveluita ja tuotteita.

Käyttö

Kun asiakas on keränntyt vaaditun pistemäärän ja saavuttaa tietyn tason, Slotti ilmoittaa tästä asiakasrekisterissä ja kassassa, jolloin asiakkaalle voi myöntää tason mukaiset kulloinkin voimassa olevat edut.

Kun kanta-asiakasohjelman asetukset, pisteet ja edut ovat valmiit, voit siirtyä perustamaan uusia kanta-asiakastilejä. Lisätietoja ja ohjeita voit lukea täältä.

Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, olethan yhteydessä tukeen osoitteessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.