Ombokningar och avbokningar online
I normala fall kan kunden endast boka nya tider online, men vid behov kan man även tillåta ombokningar och avbokningar via bokningssidan.
Länk i bokningsbekräftelsen
Kunderna kan göra ändringar i sina bokade tider via bokningsbekräftelsens länk. Genom att klicka på länken förflyttas kunden till bokningssidan och där syns bokningens uppgifter samt möjligheten till ombokning eller avbokning, beroende på om funktionerna är tillåtna.
Ombokning
Via Flytta-knappen kan kunden välja en ny ersättande tid på samma sätt som bokningen ursprungligen gjordes. Efter valet av tid, ska den nya tiden bekräftas.
Efter att kunden har bekräftat ombokningen, får både den anställda och kunden en bekräftelse om den nya tiden.
Avbokning
Via Avboka-knappen kan avbokningen bekräftas och därefter får både den anställda och kunden en bekräftelse om den avbokade tiden.
Ta i bruk
- Öppna Inställningar → Bokningssidan → Allmänna inställningar.
- Ta i bruk Tillåt online avbokning och/eller Tillåt online ombokning.
- Välj hur många timmar innan bokningens början kunden senast kan göra ändringar.
- Spara.
Förhoppningsvis var dessa instruktioner hjälpsamma! Om du behöver tilläggsinformation, kontakta oss via info@slotti.fi, vi hjälper gärna till.