Kombinering av kundkort
Genom att kombinera kundkort kombineras samma kunds befintliga kundkort till ett och samma kort.
Du kan kontrollera ifall det finns kundkort som kan kombineras för en kund via Kunder → Sök kunder → Klicka på de tre punkterna i övre högra hörnet → Kombinera kundkort.
Efter detta listas de kundkort som har samma uppgifter eller så meddelas det att inga kundkort, som går att kombinera, hittades. Vid kombineringen måste ett kort som ska behållas väljas och detta uppdateras med uppgifter från de andra korten. Bokningar och försäljningar från de kort som kombineras, flyttas till det kort som behålls.
Slotti föreslår kombinering av kundkort då kundens namn är samma, men kontaktuppgifterna inte stämmer överens. Kombinering föreslås även då namnen inte stämmer överens, men telefonnumren eller e-postadresserna är samma.
Förhoppningsvis var dessa instruktioner hjälpsamma! Om du behöver tilläggsinformation, kontakta oss via info@slotti.fi, vi hjälper gärna till.