Erbjud tjänster på olika språk

Slotti är från Vasa och av denna orsak är tvåspråkighet en vardaglig sak för oss. I dagens Finland bor det dessutom en hel del engelskspråkiga individer som på samma sätt som andra använder vår tjänst.

Betjäningsspråk

Av tidigare nämnda orsaker startade utvecklingen från utgångspunkten att företag måste kunna erbjuda sina tjänster på kundernas språk. Förutom att själva Slotti-systemet kan översättas mellan de tre språken, kan även tjänsternas namn och uppgifter matas in på dessa språk. Denna möjlighet erbjuds inte av många tidsbokningssystem.

Då tjänsternas uppgifter matas in på t.ex. både finska och svenska, kan kunden välja att se tjänsterna på ett av dessa språk på bokningssidan. Även tjänstekategoriernas namn kan översättas på samma sätt.

Ta i bruk betjäningsspråk

Prova själv! Företagets betjäningsspråk kan redigeras via Inställningar → Slotti.fi kontot → Allmänna inställningar -sidan. Då betjäningsspråken är valda, erbjuder Slotti textinmatningsfält för de valda språken.

Användarnas språk

Varje anställd kan använda Slotti på sitt eget språk eftersom språkvalet sparas användarspecifikt.

Förhoppningsvis var dessa instruktioner hjälpsamma! Om du behöver tilläggsinformation, kontakta oss via info@slotti.fi, vi hjälper gärna till.