Tuotepalautukset
Aina kaikki ei mene suunnitellusti ja joskus asiakas tulee tuotteen kanssa takaisin kassalle pyytäen rahojaan takaisin. Slotin kassa tukee onneksi myös tuotepalautuksia.
Palautus kun asiakkaalla on kuitti tallessa
Kun asiakkaalla on kuitti tallessa, toimi seuraavasti:
- Valitse vasemmalta alhaalta Muut -> Palautus.
- Syötä kuittinumero asiakkaan kuitilta ja paina enter.
- Lisää palautettavat tuotteet palautukseen painamalla "+"-nappia.
- Valitse Vahvista.
Mikäli palautettavalle tuotteelle oli lisätty myyntivaiheessa alennus, näkyy tämäkin palautuksessa sekä myyntiraportilla.
Tuotepalautus, kun asiakkaalla ei ole kuittia
Jos asiakkaalla ei ole kuittia tallessa, voit silti hyväksyä tuotepalautuksen halutessasi.
Toimi seuraavasti:
- Lisää palautettava tuote laskulle kuten normaalisti tuotetta myytäessä.
- Valitse maksutavan sijaan Muut -> Palautus.
- Syöttämäsi tuote löytyy Palautus-laskulta palautusikkunasta.
- Valitse tuotteen alkuperäinen myyjä, jotta palautus merkitään oikean henkilön myyntiraportille.
- Valitse Vahvista.
Missä palautukset näkyvät?
Palautukset näkyvät varaston muutosraportissa varastoon tulleena tuotteena, kasvattaen varaston arvoa. Palautus näkyy myös tuotteen alunperin myyneen henkilön myyntiraportilla negatiivisena, kumoten alkuperäisen myynnin.
Koska palautettu tuote näkyy tuotteen alunperin myyneen henkilön myyntiraportilla, kuka tahansa voi ottaa vastaan tuotepalautuksia toisen myyjän puolesta ja raportointi menee oikein esimerkiksi vuokratuolilaisten myyntiprovisioita ajatellen.
Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, olethan yhteydessä tukeen osoitteessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.