Tietosuojapyynnön käsittely
Löydät toiminnot tietosuojapyyntöjen käsittelyyn päävalikon tietosuoja-osiosta.
Asiakas tiedustelee onko hänestä tallennettu tietoja (tietopyyntö)
- Etsi asiakasta hakutoiminnolla, jos hakuosumia ei ole niin hänestä ei ole tietoja järjestelmässä.
- Jos asiakas löytyy haulla, klikkaa oikean hakuosuman kohdalta "Tietopyyntöraportti" ja toimita se asiakkaalle muiden järjestelmien tietojen ohella.
Raportti sisältää asiakkaasta tallennetut tiedot kuten varaukset ja kassamyynnit. Huomoithan että tietoihin sisältyy myös asiakkaan tai varauksen yhteyteen tehdyt sisäiset muistiinpanot.
Asiakas pyytää tietojensa poistoa
- Etsi asiakasta hakutoiminnolla, jos hakuosumia ei ole niin hänestä ei ole tietoja järjestelmässä.
- Jos asiakas löytyy haulla, klikkaa oikean hakuosuman kohdalta "poista lopullisesti". Tällöin asiakasrekisterin asiakas poistetaan lopullisesti.
- Huomioi myös mahdolliset muut järjestelmät mihin asiakkaan dataa on tallennettu.
Varaukset ja myynnit löytyvät edelleen esim. kirjanpitoraporteilta mutta ilman asiakkaan tietoja. Tietosuojapoistoa ei voi peruuttaa.
Asiakas pyytää datavientiä
- Etsi asiakasta hakutoiminnolla, jos hakuosumia ei ole niin hänestä ei ole tietoja järjestelmässä.
- Jos asiakas löytyy haulla, klikkaa oikean hakuosuman kohdalta "datavienti" ja toimita ladattu JSON-tiedosto asiakkaalle muiden järjestelmien datan ohella.
Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, olethan yhteydessä tukeen osoitteessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.