Tagit

Slotissa on mahdollista lisätä tageja palvelulle, varaukselle, asiakkaalle ja toimipisteelle, mikä helpottaa hahmottamaan täynnä olevaa kalenteria. Tagien avulla voit esimerkiksi merkata minkä palvelun asiakas on varannut, mikä varaus pitää laskuttaa, kuka asiakkaista on VIP-asiakas ja mille toimipisteelle varaus on tehty.

Tageilla tehtävästä varattavien palveluiden rajauksesta voit lukea täältä.

Lisääminen ja muokkaus

Tageja voit lisätä ja muokata Slotista Asetukset -> Tagit kautta. Nimi näkyy palvelun, varauksen, asiakkaan tai toimipisteen yhteydessä ja kuvaukseen kirjoitetut tiedot näkyvät vasemmalla olevassa listassa. Lisäksi voit valita tagille ominaisuudet ja värin.

Varaus

Voit järjestää listassa olevia tageja nuolien avulla. Järjestys vaikuttaa silloin, kun tagin väri on valittu käytettäväksi myös varauksen värinä. Tällöin varauksen väri valikoituu sen mukaan, mikä tageista on listassa korkeimmalla.

Palvelu, asiakas ja toimipiste

Jos valitset tagille ominaisuudeksi Tarttuva ja lisäät tagin palveluun, asiakaskorttiin tai toimipisteelle, se kopioituu automaattisesti jokaiseen kyseisen asiakkaan tai toimipisteen varaukseen.

Tageja palvelulle voit lisätä Asetukset -> Palvelut kautta, asiakkaalle Asiakkaat -välilehden kautta ja toimipisteelle Asetukset -> Toimipisteet kautta.

Varauksen ja asiakkaan haku

Varauksen ja asiakkaan haku onnistuu nyt myös tagien avulla. Voit tehdä haun tagilla ja hakusanalla sekä yhdellä tai useammalla tagilla samaan aikaan.

Jos haluat etsiä varauksia tai asiakkaita, jotka eivät sisällä tiettyä tagia, onnistuu se lisäämällä hakuun tagin eteen !-merkin.

Raportit

Tagit näkyvät myös varausraportilla, jonka voit ladata Raportit -> Varausraportit kautta. Voit tarkastella asiakkaita tiedostosta tagien perusteella ja avata varauksen suoraan Slotissa.

Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, olethan yhteydessä tukeen osoitteessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.